fredag 8. januar 2010

Horten kommune - brøytemannskapet

I dag (fredag 08) ca kl 8.45 ringte en av brøytemannskapet meg på jobben. Lurte på om jeg kunne flytte bilen som står parkert i gata nå, for de vil (plutselig) brøyte der. Det kunne jeg jo ikke. Jeg var jo på jobb...

Gata har vært dekket med snø siden jeg kom hjem i romjula. Det er ca 12 dager siden.

Trusselen
Hvis jeg ikke kunne flytte bilen på sparket ville han komme til åsette opp et parkering forbudt-skilt der. Det var helt ok for meg, men hva er vitsen med å brøyte parkeringsplassen for å sette opp parkering forbudt-skilt? Han presiserte jo at han måtte måke før han kunne sette opp skiltet.

Jeg spurte om det var greit om jeg flytta bilen når jeg kom hjem fra jobb idag, men å vente til 16-tiden ble for lenge. Det var alt for seint, for da hadde han slutta på jobb for leeenge siden. Jeg tenkte mitt, men sa ikke noe.

Løsningen
Spørsmålet fra han var da om jeg kunne flytte bilen innen mandag, -så han kunne måke og sette opp parkering forbudt-skiltet da. Det fikser jeg. Skal flytte bilen, men jeg skjønner fremdeles ikke logikken med å brøyte parkeringsplassen for å sette opp parkering forbudt-skilt.

Nå har han lovet meg skiltet. Hvis han glemmer å sette det opp skal jeg vurdere å skrive en formell klage til kommunen, og henvise til hva brøytemannskapet lovet meg (les: truet med).

Ingen kommentarer: