søndag 22. mars 2009

Noen bilder av oppussingen

Her er bilde av gulvet. Det er beiset to strøk med perlehvit og lakket 3 strøk. Det måtte 3 strøk til for å få det glatt. Vi tørrmoppet mellom hvert strøk, og lakket til det ble så glatt at det ikke lugget i moppen. Lakkingen gikk fortere for hvert strøk, og siste strøket var gjort på et par minutter....tror jeg.

Vindstopper på ytterveggen:

Batman-lampa:

Reisverket er på vei opp. Gjorde en feilberegning, og la 2x2" som overliggere på to av veggene. Brukte et par dager på å tenke over det, men kom til at det ikke var kritisk og at det fikk stå til. Det ordnet seg, så det var ikke nødvendig å rive alt igjen. Heldigvis.


Her har vi begynt på veggen og taket. Veggen ble stående sånn til taket var ferdig. På bilde er ytterveggen klett med papp, og det er feil. Vet ikke hva jeg tenkte da jeg visste godt at det skulle være plast der, men det er byttet så nå er den dekket av plast. Det gamle taket var veldig skjevt. Isolasjonen som sees i taket er 5 cm, men i resten av take gikk vi opp til 10cm. I ytterveggen er det 5cm isolasjon. Taket kjøpte vi på Bauhaus. Angrer litt på at jeg kjøpte det, fordi platene er for korte. Du hadde bare i lengden 260cm og jeg ville ha i 330cm, men da måtte de bestuille en hel pall til meg. Jeg synes det er litt dårlig, men utenom det så er både serviceen og kunnskapsnivået til de som jobber på Bauhaus upåklagelig. Også har de et kjempeutvalg - men alle lengdene på takplatene som var aktuelle for oss var 260cm... Med 260cm har vi fått skjøter på tvers, og det var noe vi ikke ville ha. De får være der nå, men når tiden kommer og vi må male det så skal vi sparkle skjøtene som er feil vei. Det hadde også gått fortere å legge om vi hadde fått 330cm. Hver plate er ca 10cm, så det tok litt tid å legge.

Ingen kommentarer: